Toch weer ziek, 16-12-2023


Op zaterdag 16 december 2023 organiseerde wandelsportvereniging Noord-Holland een wandeling van maximaal vijfentwintig kilometer vanuit Schagen. Ik had me er voor ingeschreven en wilde er erg graag heen. Op de woensdag ervoor ging het echter helemaal mis. Ik zat bij mij thuis met iemand aan de thee en ik begon ineens enorme hoofdpijn te krijgen. Ook viel mijn zicht bijna geheel uit en werd ik duizelig. Het scheelde niet veel of ik had een ambulance laten bellen. Gelukkig trok het na een tijdje weer een beetje bij. Later in de middag heb ik de huisarts gebeld en die suggereerde dat ik een voorhoofdholte-ontsteking had. Koorts had ik niet en de coronatest, die ik voor de zekerheid gedaan heb, was negatief. Wel heb ik medio november corona gehad en dat kon nog steeds voor deze klachten zorgen, volgens de huisarts. Mijn weerstand heeft sowieso een klap gehad.

Het advies was om regelmatig pijnstillers (paracetamol en ibuprofen) te nemen, neusspray te gebruiken en te gaan stomen. De eerste portie paracetamol is er meteen weer uit gekomen. Daarna ging het iets beter; ik heb op woensdagavond zelfs gewoon kunnen eten. Donderdag heb ik me ziekgemeld en zowel woensdagmiddag als donderdag heb ik veel geslapen. Vrijdag heb ik een aantal uren thuisgewerkt, maar nog geen volle dag. De wandeling op zaterdag kon ik wel vergeten. Ik bewaar de route voor een andere keer. Zowel op zaterdag als zondag ben ik anderhalf uur buiten geweest. Hoewel ik achteraf behoorlijk moe was, heeft het goed gedaan. De week erna heb ik op pijnstillers alles weer gedaan zoals ik gewend ben, maar de klachten zijn nu, anderhalve week na die terugslag, nog niet verdwenen. Na mijn eerste corona-infectie heeft het twee maanden geduurd. Ik ben benieuwd hoe lang ik er nu mee blijf stoeien. Ik hoop het wandelen van wat langere afstanden binnenkort weer op te kunnen pakken.

Corona mag dan op de achtergrond geraakt zijn en voor de meeste mensen niet ernstiger dan een gewone griep, maar vergeet niet dat veel mensen er langdurig klachten aan overhouden. Wees dus voorzichtig. Een gewaarschuwd mens telt voor twee…

Over Roland Weyers

Interesses: wandelen, speciaalbier, internet, geocaching, EHBO, fotografie
Dit bericht werd geplaatst in Gezondheid en welzijn, Hobby en getagged met , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.