Drakentochten Beesel, 09-07-2016


Klik hier voor de website van de vierdaagse Beesel / Drakentochten Beesel

Datum: 09-07-2016
Tocht: Drakentochten
Organisatie: Stichting wandelvierdaagse Beesel
Internet: http://www.wandel4daagse.com/
Afstand: 40 kilometer
Totaal afgelegd: 40148 kilometer
Weer: Eerst zwaar bewolkt, later enkele opklaringen. Weinig wind.
Middagtemperatuur: ca. 25 °C.
Foto-album: Klik hier
Route: Klik hier
Geocache(s): GC6K0DR / GC63ZW8 / GC63ZVZ / GC63ZV2 / GC63ZWX / GC5BQM0

Het is nu de derde keer dat ik deze tocht gelopen heb. De vorige keren ben ik met de bus naar Beesel gegaan, want het is toch best wel een eind om te fietsen. Maar dan ben je er pas vrij laat en dan wordt de tijd om veertig kilometer te lopen erg krap. Dus had ik besloten om het dit jaar eens met de fiets te gaan proberen. Het werd mooi weer en er zou weinig wind staan. Ik wilde er eigenlijk om zeven uur al zijn, maar dan moest ik om zes uur vanuit Blerick vertrekken. Het ontbrak me echter aan motivatie en discipline om zo vroeg op te staan, dus reed ik om twintig voor zeven weg. Na een kleine vijftien kilometer fietsen kwam ik even voor half acht aan bij sportpark De Solberg in Beesel. Omdat ik de laatste jaren niet meer zoveel fiets, had ik flink zadel- en spierpijn. Als een cowboy liep ik richting het startbureau; de spieren hadden even de tijd nodig om weer wat los te komen.

Ik schreef me in en vroeg meteen of de routes nog veranderd waren, want dat had iemand van de organisatie vorig jaar gezegd. Maar helaas, ze waren nog nagenoeg gelijk. En dus valt er weinig over te melden. Eigenlijk kun je net zo goed het verslag van 2015 of 2014 lezen. Klik maar op deze jaartallen als je dat wilt. Het verslag van 2016 wordt dus een stuk korter dan je van me gewend bent…

Na het inschrijven heb ik nog een kopje koffie gedronken en ben ik rond tien voor acht van start gegaan. Op de eerste lus ligt bij de Lommerbergen een geocache die ik al twee keer eerder niet heb kunnen vinden, en ook nu lukte het weer niet. Vlak voordat ik bij de Maas kwam, kwam ik in gesprek met een andere wandelaar en dat klikte zo goed, dat we de rest van de tocht samen gelopen hebben. Dat werd veel kletsen, flink doorlopen, weinig foto’s maken en maar kort rusten. De rusten waren ook nu weer op sportpark De Solberg en bij de eerste stop heb ik nog een kop koffie gedronken. Bij de tweede pauze werd het tijd voor een kop soep en de broodjes van thuis. En bij de derde doorkomst heb ik even een lekkere Tongerlo trappist genomen. Ook na afloop ging er nog zo’n lekkere bruine rakker met schuimkraag in, maar mijn wandelmaatje besloot meteen naar huis te gaan. Ik heb nog even gezellig met de barman zitten kletsen.

Om tien voor vijf ben ik weer op de fiets gestapt en ben ik met het veer de Maas overgestoken naar Kessel. Daar lagen nog vier geocaches van de Keverbergserie, die ik graag wilde meepikken. Ook zat er verderop langs de Maas nog een mooie geocache verstopt bij een oude, vernietigde kazemat. Ik wist helemaal niet dat die daar lag, want hij zit verscholen in een bosje. De geocaches heb ik allemaal kunnen vinden (de ene kostte wat meer moeite en tijd dan de andere…) en uiteindelijk was ik om half zeven terug in Blerick.

Maar ondanks dat de route al drie jaar bijna hetzelfde is, blijft het een mooie tocht en denk ik er toch over om volgend jaar gewoon weer te gaan…

Langs de Maas bij Rijkel

Langs de Maas bij Rijkel

Over rolandweyers

Interesses: wandelen, internet, geocaching
Dit bericht werd geplaatst in Hobby en getagged met , , , , , , , , , , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

