De wereld rond in 1270 dagen


40075

… is een magisch getal. Het is namelijk precies de omtrek van de aarde in kilometers. Op 3 juli 2016, tijdens de Kennedymars van Someren, bereikte ik dit aantal en dus ben ik, virtueel, de wereld rond. Ik heb er 1270 wandeldagen voor nodig gehad, wat neerkomt op een gemiddelde van 31,6 kilometer per wandeldag. Uitgezet op een wereldkaart (in Google Maps) ziet dat er zo uit:

Zoom in op deze kaart om de losse punten en datums beter te kunnen zien. Op 9 april 1995 heb ik mijn eerste wandeling gelopen en dit punt heb ik dus tien kilometer vanaf het “nulpunt” (N 00° 00.000 en E 000° 00.000) gezet. Het nulpunt is de groene bel op de kaart. Vanaf daar ben ik virtueel oostwaarts gegaan totdat ik weer op het nulpunt uitkwam… Soms vertel ik gekscherend tegen de wandelaars dat ik nu aan de terugweg begonnen ben… 😉

Over rolandweyers

Interesses: wandelen, internet, geocaching
Dit bericht werd geplaatst in Hobby en getagged met , , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

