Wandeling Geulle, 12-07-2009

Datum: 12-07-2009
Tocht: Wandeltocht (geen speciale naam…)
Organisatie: Stichting Te Voot Geulle-Moorveld
Internet: http://www.tevoot.nl/
Afstand: 18 kilometer
Totaal afgelegd: 25142 kilometer
Weer: Wisselvallig. Soms ook een beetje regen. Middagtemperatuur ca. 23 °C.
Foto-album: Klik hier
Route: Google Earth / Google Maps / Hoogteprofiel

Vanochtend zijn we met de E.H.S., met de bus, naar Geulle gereden. Dat was me het busritje wel. Eerst stuurde Wim de chauffeur de verkeerde kant op en moesten we een rotonde rond om te keren. Toen we vlak bij Geulle waren kregen we een steile afdaling en waanden we ons even in Oostenrijk. Daarna volgde een spoorviaduct dat 3.40 meter hoog zou zijn. Hier zou de bus niet door passen, maar omkeren was ook niet makkelijk. Dus stapte de voorzitter uit en probeerden we of het zou lukken. De bus bleek er net onderdoor te passen!

In Geulle liepen we het startlokaal in, maar voor de koffie moesten we blijkbaar buiten bij de tent zijn. Gelukkig was het niet koud buiten. Rond 10.15 uur zijn we op pad gegaan. Nadat we onder het spoor door waren gelopen gingen we het Bunderbos in. In dit bos heb je grote hoogteverschillen en we mochten al vrij snel een stuk klimmen. Gelukkig hebben ze niet het meest steile pad genomen!

Via Kasen (al stond er een bordje "Bunde"), liepen we richting de A2, langs café Bergrust naar het vliegveld Maastricht-Aachen Airport. Bij het passeren van het viaduct over de A2 hoorden we beneden een dier flink krijssen. Theo dacht dat het een wild zwijn was, dat mogelijk aangereden is. Door de dichte bossage konden we het echter niet zien. Ik heb voor de zekerheid toch maar even het nummer van de dierenambulance opgezocht en gebeld. Ze zeiden dat het ook parende wilde zwijnen konden zijn, en dat ze toestemming van rijkswaterstaat nodig hebben om langs de A2 te gaan kijken. Of ze uiteindelijk nog geweest zijn, weet ik niet. Die beslissing moesten ze zelf maar nemen, vond ik. Ik heb het in ieder geval gemeld, meer kon ik er ook niet aan doen…

Vlak bij het vliegveld lag ook de rust. Daar kwamen we zelfs twee keer. De eerste keer hebben we er koffie gedronken, bij de tweede keer was het tijd voor een bakje soep en de broodjes. Na de eerste rust zijn we door Schietecoven gelopen, en later nog een stukje door Meerssen. Ook hebben we een heel stuk met een andere wandelaar opgelopen en gekletst. Na een kleine 6 km. waren we weer terug op de rust.

Vervolgens daalden we af naar Meerssen en na het passeren van de A2 hebben we nog een stukje door Bunde gelopen. Na het passeren van het spoor zijn we door het lager gelegen deel van het Bunderbos teruggelopen naar Geulle. De route was hier en daar modderig, maar in het lager gelegen bos was het soms wel erg glad. Ook moesten we een enkele keer door een beekje. Ik kon de waterhoogte niet inschatten, maar een andere wandelaar zei dat je er doorheen kon lopen. Gelukkig viel het mee en bleven de voeten droog.

Leslie maakte nog een kleine schuiver. Hij kwam wel op zijn handen terecht en de ondergrond was redelijk zacht, dus bleef het bij vuile handen. De schuine stukjes bij de moederpoelen kunnen soms verraderlijk glad zijn!

Aan de finish hebben we nog twee glazen bier gedronken. Ook was er voor de jeugd een springkussen, er was muziek (eerst uit de stereo-installatie en later ook nog live) en de barbeque was aan. Helaas, wij moesten er weer vandoor want de bus wachtte op ons. En dit keer heeft de chauffeur een andere route genomen, want dat spoorviaduct was wel erg krap!

Het was een prachtige tocht en ook erg gezellig, met name aan de finish. Men had er een waar feest van gemaakt voor jong en oud! Als extraatje hierbij nog het hoogteverloop van de tocht:

Over rolandweyers

Interesses: wandelen, internet, geocaching
Dit bericht werd geplaatst in Hobby. Bookmark de permalink .